Egyéni kompetenciák fejlesztése

Vezetői képességek - alapok

Vezetőnek születni kell? Mennyire tanulhatók a vezetői képességek? A műhely célja, hogy ezekre a kérdésekre világos válaszokat és megoldásokat adjon sok gyakorlat és a legújabb vezetési elvek segítségével.
A képzést két szinten; frissen kinevezett vezetőknek és gyakorlott vezetőknek ajánljuk.

Karrier - énmárka felépítése

A céges karrier építése tudatos tevékenység is lehet. Önmagunk erősségeinek felismerése, a szakmai fejlődés lehetőségének felismerése egy olyan kompetencia, ami gyakorolható és fejleszthető. A kiemelkedő képességek megléte a karrier elengedhetetlen része – ám vannak olyan területek, amelyek több figyelmet érdemelnek. Ezek a figyelem felkeltése és szükség esetén elterelése, a képességeink ’eladásának’ képessége, a nehéz helyzetek kezelése, a nyilvános szereplésekből fakadó lehetőségek kiaknázása.

Az előadás művészete

Az Énmárka építés egy további lépése az előadások tartásának – a vezetők körében egyre gyakoribb – feladata.
A jó előadás nem csupán jó diasort jelent, hanem annál sokkal többet: a képviselt termék, szolgáltatás, elv bemutatásának és a hallgatóság bevonásának képességét is.

Motivációs módszerek

Milyen eszközök állnak a vezetők rendelkezésére, ha egy adott munkatárs, vagy egy csapat motivációja a cél? Hogyan érhető el a belső motiváció kialakulása, ami tartós eredmény elérésére sarkall? Mit tehetünk önmagunk motiválásának érdekében?
Hasonlóan egy recept útmutatójához: rendelkezésre állnak módszerek és hozzávalók, de a valódi hozzávaló csak gyakorlás útján fejlődik magas szintre. A képzés erre a gyakorlati megközelítésre helyezi a hangsúlyt.

Kudarckezelés

A vezetőképzés célja a sikerre való felkészítés. Ugyanakkor szembe kell tudni nézni a siker elmaradásával, esetleg kudarcokkal. Ilyenkor dől el, hogy a vezető mennyire elkötelezett a céljai mellett? Mit kezd a saját vagy a munkatársai kudarcaival? Hogyan használhatjuk a kudarcot, mint a továbbfejlődés eszközét?

A hatékony mentorálás

Az új belépő munkatársak beilleszkedése a céges környezetbe általában nagy kihívás mind a belépő, mind pedig a cég számára. A folyamat felgyorsítása érdekében szükség van arra, hogy az új belépőkből mihamarabb munkatársak váljanak, gyors és támogató környezetben sajátítsák el a munkavégzéshez szükséges kompetenciákat.
A program keretében ezeket a módszereket ismerjük meg, és adunk lehetőséget a gyakorlatban való alkalmazásra is.

Megjelenés műhely „Mert megérdemeljük…!”

A program test-szellem-lélek(sz)építő program a női vezetőknek 3 témában: a magabiztos kommunikáció erősítése, a stílusos megjelenés stílustanácsadó bevonásával, valamint titkok, praktikák az életmód kezelésére sminkmester bevonásával. Egyedi, különleges ajándék és a cég számára is fontos képzés egyben. Elismerés a női munkatársaknak, erősíti a kötődést, lojalitást a céghez. Egyben erősíti a céges arculatot. A résztvevők OSZKÁR díjat kapnak Larion Oszkár személyében, aki maga sminkel.

„A játszmák szerepe” műhely

A színészek szerepeket játszanak, mégis önmagukat is adják – erre a képességre tanítja meg a résztvevőket a műhely. A résztvevők különféle helyzetgyakorlatokban meg tudják találni saját arcukat, sokkal hatékonyabbak és még hitelesebbek lehetnek munkájuk során. A program a résztvevők egyéniségére épül, és úgy válik hasznos tudássá, hogy a képző és a színészpedagógus "lefordítja", alkalmazza a csoport számára. Elindul az a folyamat, amelynek során az ösztönös vezető tudatosan kommunikál és folyamatosan kontrollálja viselkedését.

Kommunikációs műhely, asszertív kommunikáció

A kommunikáció sokkal többet jelent tudatos közlésnél, beszédben vagy írásban. Sokkal többet jelent a testbeszédnél. A kommunikáció kétirányú folyamat. Sokan beszélnek az aktív hallgatás szükségességéről, de csak nagyon kevesen gyakorolják azt. A tudatos kommunikáció módszereit gyakoroljuk a műhely során élményszerű helyzetekben.
A műhely második felében az asszertivitást éljük át helyzetgyakorlatok segítségével. Az asszertivitás nem csupán az önérvényesítésben ad segítséget, de alapvető a munkatársak közötti konfliktusok kezelésében is.